Monday, December 21, 2009

Kurs Trollspeilet, dag 3

Ny dag, nye muligheter! Opp kl 0820 i dag som i går, første time måtte være unnagjort før Pelle skulle være julenisse sammen med Hugo på Skotterud.

Anywho, red Vitesse i dag også, var på turneringsbanen sammen med Berit og McNiell. Hanne var instruktør og vi jobbet med stort sett det samme som vi hadde jobbet med hele helgen. Fikk Hanne til å ta litt bilder så here goes!


Berit og Mc'ern

Lettridnig

Lettridning

Lettridning

Lettridning

Lettridning, Vitesse sier; "glærghp"

Nedsittende, har lett for å trekke opp hælene. Må huske på å ha vekt ned i stigbøylene og rette leggmuskelstyrken inn mot hesten.

Noe bedre, men fortsatt trykk i stigbøylen og på med sete. Vitesse knekker også i 3 nakkevirvel, altså mer sjenkel og trøkk bakfra!

bildeserie. Vitesse vil unndra seg og legger seg på, resultatet er at jeg spenner meg, opp med hælen, hard i hånden og passivt sete.

Det fører igjen til at Vitesse spenner seg, slår opp og går i mot. Her ser en at jeg også vrir albuene utover.

Så samler jeg hodet igjen og får sete, sjenkel og albuer mer på plass, og jaggu faller ikke hesten mer på plass også.

Jeg ser jeg stadig har en tendens til å vri tåa ut, Fy!

Lille Kip var med!
Pernille og Pelle var nisser lørdag, Hanne og Pelle på søndag. Red rundt i Skotterud sentrum og delte ut twist.

Igjen har det vært en veldig lærerik helg. Funnet ut av en del mer av kroppen min og stadig klarer jeg å koble fra deler og bruke de uavhengig av hverandre. Som for eksempel, klemme med under og oversjenkel, og samtidig ha løse hofter og aktivt sete. Jeg har også funnet ut hvorfor jeg ikke alltid får innvirket nok med setet i holdt, når jeg skal bruke settet for å bremse så svaier jeg øverst i ryggen. Altså jeg lener meg tilbake med kun den øvre del av ryggen. Så når jeg skal gjøre holdt er jeg nødt til å tenke brystben ned før jeg bremser med sitteknokene. Dette føles da ut som at jeg lener meg frem, men det gjør jeg ikke, jeg bare retter meg mer opp. Innviklede greier dette her!

Skulle egentlig ha en økt til søndag ettermiddag, men jeg var så støl og sliten etter de forrige øktene at jeg heller utsatte timen til en annen anledning hvor jeg har litt mer overskudd!