Tuesday, August 25, 2009

Time og tang

Super time med Licero i dag! Jobbet med å få han til å søke mer frem og strekke på overlinja si. Jeg har jobbet med dette alene også og jaggu ser en ikke resultater av arbeidet :) Fikk kommentarer på at det var en fryd å se på oss idag, sammenlignet med tidligere timer med samme instruktør. hoho! Som vanlig er det jeg og mine "hang-ups" som sperrer Licero fra å yte sitt beste, så når jeg klarer å ta tak i meg selv og virkelig gi etter på innvendig tøyle i stedet for å spenne meg i armene, så svarer hesten så bra at det nesten er litt skummelt. For det er ikke mye som skal til før det blir veldig riktig, eller veldig galt. Det er jo utrolig moro å ri en hest som gir såpass kontant tilbakemelding på at gjør du det riktig eller gjør du det feil. Gruer meg til slutten av september da jeg blir nødt til å gi han fra meg :(

På den andre siden skal det blir spennende å se om jeg nå har lært å ri Licero, eller om jeg faktisk har lært en hel del om å ri generelt og kan overføre det til andre hester. Planen er nå å finne en hest på fôr som jeg kan trene dressur med og helst ri for instruksjon. Vi får nå se hvordan det blir :)

MEN! før den tid er det mye å glede seg til den neste måneden. Førstkommende helg er det clinic/kurs med Kristina Berggren, svensk berider som er utdannet i Tyskland. En time lørdag og en time søndag. Så skal jeg prøve å få med meg både Annie og Kristin timer på ukedagene, så sant lommeboka strekker til. Før jeg til slutt avrunder det hele med clinic med David på Trollspeilet siste helgen. Slitsomt, moro og lærerrikt blir det, samt at det graver et dypt og svart hull ned i lommeboka mi. akk ja, sånn er det når en velger seg en svinedyr hobby.