Monday, September 28, 2009

Piff og Paff à la Portuguese

Da var siste Oliveirakurset med Licero overstått, litt vemodig, men mest av alt kjempemoro!

Jeg startet helgen med å stresse værre fra jobb slik at jeg og Berit skulle klare å komme oss av gårde i relativt grei tid. Som sagt så gjort, ca kl 17 kjørte vi ut fra stallen. Tok en del lenger tid enn vanlig å kjøre til Trollspeilet, var mye kø og med henger på slep tar ting tid!

Vel fremme på Trollspeilet får vi vite at det er streik i Portugal så David kommer seg ikke til Norge på fredag. Neste avgang var lørdag formiddag som førte til at David ikke var på Trollspeilet før ca 17 lørdag ettermiddag. Akk ja, man tilpasser seg og har intensiv trening lørdag kveld :D

Jeg var med i 2. gruppen så hadde god tid å varme opp på, gikk derfor på en tur opp i skauen med Lisa og Tootsie. Første David sier da vi kommer ut på banen "my favoruite horse!", før han ber meg varme opp litt før han vil sette seg opp og ri. God start! Da David hadde ridd hadde han bare gode tilbakemeldinger å komme med, han sa at Licero var blitt bedre og sterkere enn sist og at vi var på riktig spor. Resten av økten jobbet vi med sidebevegelser, inn og ut, stor volte, liten volte og på rett spor. Jobbet også mye overganger.





Tenkte jeg skulle skrive et referat fra time til time, men i etterkant har de glidd sånn over i hverandre at jeg husker ikke helt hva jeg gjorde på hvilken time. Det har også mye med at vi stort sett jobbet med de samme tingene. Sidebevegelser (få med innvendig bakbein!), overganger, impulsion! impulsion! impulsion! På slutten av 2. time begynte vi med forberedende arbeid til piaff og passage. Noe av det samme arbeidet vi har jobbet med sammen med Annie, men David pushet Licero litt mer enn det Annie har gjort. Søndag morgen satte David seg opp og jobbet med Licero fra ryggen, og etterpå fra bakken mens jeg red. For hver gang ble det forbedringer og jeg storkoste meg!


Se på det, hun kan se opp og frem! It's a miracle!


Rumpa under meg sa du?

Piff og paff!

Dragehest!

Også har jeg litt bilder fra da Licero ikke visste helt hvor han skulle sette beina eller baken og energien kom ut litt her og der :D

Skavvise, er jeg nødt til å ha med meg bakbeina også da?

jammen!

Streng portugiser med pisk vs liten gressbakke, jeg vil uuut!

Flink gutt

Jeg kan trampe høyt med beina jeg såh! *stamp!*


Meget, meget fornøyd etter endt kurs! Skulle ønske jeg var millionær og slippe å tenke på økonomi! I dag reiser Licero fra meg, han står stille og pent på boksen og venter på at en fremmed dame skal komme å hente han. Hun komme til å få en super hest og kompis, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er kjempesjalu! haha. Jaja, en vakker dag skal jeg få meg en ny hest som jeg ikke skal kvitte meg med, men som jeg skal beholde til naturlige årsaker setter stopper for det! Frem til da får jeg prøve å skaffe meg en forhest slik at jeg kan holde all den kunnskap jeg har opparbeidet meg i det siste, vedlike.

Men, neste helt, nytt kurs for David! Skal da ri en fremmed hest, så det blir spennende å se hva jeg lærer av det :)

Har forsåvidt også en del film fra helgens kurs, skal få lagt over på maskinen så kanskje det kommer et par filmblogger etterhvert :)

Siri, som er noe nedmuntret i dag og kommer til å savne Licero utrolig mye!