Tuesday, September 22, 2009

Dressurstevne

På søndag var det tid for dressurstevne, vår første og siste :(

Oppladningen til stevnet gikk så som så, lørdagen brukte jeg næremere en halvtime for å få avstresset hesten etter at noen unger lekte på skrittemaskinen. Hurra! Han roet seg nå etterhvert, men jeg var litt urolig for hvordan han kom til å være på stevne dagen.

Søndagen gikk rolig for seg frem til det var på tide å komme seg ut og opp på hesten. Pernille hjalp meg med å flette den uregjerlige manen så Licero så meget staselig ut!

Oppvarmingen gikk fort (synes jeg) og plutselig var det min tur til å gå inn på banen. Under oppvarmingen var Licero treigere enn vanlig (kanskje han hadde fått ut overskuddsenergien dagen før?). Jeg følte at jeg satt å maste litt på han gjennom programmet ettersom problemet i det siste har vel vært for mye energi, ikke for lite. Akk ja. Etter endt program var jeg forsåvidt fornøyd, vi hadde jo overlevd! Fikk også gode tilbakemeldinger fra de som hadde sett programmet, inkludert den ene treneren min. Ble dermed litt skuffet da jeg fikk prosenten, 52,69. Men som jeg sa til en av de andre, "jeg er ikke fornøyd eller ufornøyd før jeg ser hva dommeren har skrevet og trukket for".

Protokollen bestod for det meste av 6'ere. Noen 5'ere og et par underkjente øvelser. De underkjente øvelsene var sjenkelvikning til venstre som vi har slitt litt med på trening, da han liker bedre å gå til høyre og i trav. Øket skritt fikk vi 2'er for og den er det i tillegg Koeff 2 på så der tapte vi mange poeng. Vel fortjent dog da Licero gravde seg ned bak loddplan, samme i holdt og ryggingen. Var litt overrasket over at jeg fikk 5 på sits og holdning, helt til jeg så bildene og filmen... haha har sett bedre sits ja! Faller visst lett tilbake til gamle synder når man plutselig skal vise seg frem.

Jaja, det var første og eneste sjanse vi hadde til å vise oss frem sammen og det gikk jo greit. Ikke over all forventning, men uten store overraskelser. Dommeren var jevnt over relativt streng, 5 av 9 ekvipasjer fikk underkjent i LB, men hun var i hvert fall like streng med alle og slo ned på riktige ting. Problemet var bare at det som var bra ble ikke fremhevet og beste karakter på samtlige ekvipasjer var karakteren 7. Vi tar det som trening og ser fremover tenker jeg!

Et par bilder fra dagen (det måtte selvfølgelig regne akkurat i LB klassen!)






Licero fikk til ganske greie økninger, rytteren derimot, klarte seg ikke like bra:p