Thursday, January 25, 2007

Fra Langkawi til Krabi

Ja da var det en stund siden sist, men faar skrive en post om Langkawi selv om jeg naa sitter i thailand. Internettforbindelsen var heller lei i det omraadet paa langkawi vi var i.

Torsdag kveld tok vi nattbuss fra Kuala Lumpur til Kuerla perlis for aa ta fergen over til Langkawi. Fergen tok ca en time og var forsaavidt grei, litt innestengt og trang. Da vi kom frem tok vi taxi til Zacrys guest house. Her ble vi tatt godt i mot og vi fikk lempa all bagasjen inn paa rommene vaare foer vi fikk oss en god frokost.

Langkawi er en flott oey, masse fin natur, hvite strender og frodige skoger. Vi brukte en dag paa a reise rundt i leie bil. Dette tok litt tid fordi vi foerst leide en bil hvor clutchen var helt gaaen, dessuten hadde den ikke noe bensin paa tanken. Vi fikk humpet oss tilbake til utleiestedet og fikk pengene tilbake med en gang, de som leide den ut var ikke overrasket en gang. Den neste bilen vi leide var en nesten ny med automatgir saa denne gikk litt mer smooth paa veien enn den foerste. Vi fant fort ut at det aa leie ut biler uten bensin var visst greia her saa vi maatte fylle igjen, dama paa bensinstasjonen bare lo av oss. Paa denne turen stakk vi innom et hestesenter for aa finne ut om vi kunne ta oss en ridetur, det kosta ca 300kr for en time, saa vi droppet det for denne gangen. Videre dro vi innom et sted som heter 7 wells waterfall, men dette var stengt for det hadde vaert en doedsulykke litt tidligere. Her kjoepte Marie en kokosnoett som ble stjaalet av en liten apekatt. Vi var ogsaa paa en krokodillefarm hvor de hadde rundt 1500 krokodiller.

Tirsdag den 23 januar dro vi videre til Thailand og Ao Nang beach. Vi fikk beskjed om at baaten tok 45 min og bussturen tok ca 3. Baaten var riktig men bussen tok ca 5 timer foer vi var fremme, vi hadde visst endt opp paa en lokal buss som stoppet overalt. Vel fremme i Ao Nang fikk vi vite at vaar hotell reservasjon var visst ikke kommet igjennom saa vi hadde ikke noe sted aa bo. Etter litt frem og tilbake fikk vi ordnet det saa vi fikk et annet hotell i 2 dager foer vi fikk komme paa det vi hadde booket paa i utgangspunktet.

Saa naa lever vi de late dager i Thailand og her skal vi bli til vi drar til Singapore 31 januar, og videre til Adelaide 1. februar.

Kos dere i kulda! Jeg foretrekker varmen, strandliv og bading!