Monday, November 03, 2008

November...

Da var det november igjen. Den måneden som er mest kjent for å være mørk, våt og deprimerende. På den andre siden er det også måneden før julestria setter igang, derfor kan det være lurt å starte å planlegge tidlig. Hvert år tenker jeg at jeg skal starte tidlig å tenke på julegaver til venner og familie slik at det ikke blir stress uka før jul. Hvert år glemmer jeg det hele :(

Så i år har jeg tenkt å starte tidlig! Jeg skal lage lister, planlegge, muligens også kjøpe gaver tidlig slik at jeg føler at jeg har tenkt litt over hva jeg kjøper til den enkelte og ikke bare kjøper noe fordi jeg må! Vi får nå se hvordan det går :p

Et nytt fenomen jeg ikke har tenkt noe over før i år er at jeg har fått "kjeft" for å kjøpe ting til meg selv i månedene før jul. For da "bruker jeg opp" julegavene o.O  Dette har jeg aldri hørt om før, men har skjønt at opptil flere har samme erfaringer fra sine familier. Beklager, men jeg kan ikke vente i 2 måneder på å få en ullstrømpebukse når det er -5 grader og shiitkaldt i sørkedalen. Dette leder da til at det jeg faktisk må gjøre er å sette meg ned å skrive ønskeliste, så det tror jeg jaggu jeg skal starte med nå. Samtidig som jeg skriver liste over julegaver... 

Julestria er fantastisk, eller hva?

=D